PolskiAngielski
Kategorie
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych na wskazany przeze mnie adres e-mail

 

Trening obwodowy- co to jest?

Data dodania: 04-08-2021

Trening obwodowy to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą zgubić, w krótkim czasie, zbędne kilogramy, poprawić kondycję oraz wytrzymałość. Świetnie sprawdza się zarówno dla osób rozpoczynających swoją przygodę z ćwiczeniami tego typu, jak również dla profesjonalistów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do dalszej lektury!
 

Na czym polega trening obwodowy?

Cechą charakterystyczną tego rodzaju treningów, jest wykonywanie ćwiczeń w tak zwanych obwodach- czyli seriach, które składają się z kilku ćwiczeń z określoną ilością powtórzeń. Ćwiczenia w serii należy wykonywać bezpośrednio po sobie, a czas na odpoczynek przypada między seriami. W wyniku takiego schematu, sam trening zajmuje mniej czasu. Jego efektem jest redukcja tkanki tłuszczowej, poprawa wytrzymałości, kondycji oraz rozwój konkretnych partii mięśni.

alt
 
alt

Jak planować ćwiczenia?

Każdy trening należy rozpocząć od rozgrzewki, która przygotuje nasze ciało do nadchodzącej aktywności i powoli uniknąć kontuzji. Istotne jest takie planowanie wysiłku, aby ćwiczenia na konkretną partię ćwiczeń nie następowały po sobie. Przykładowo, kiedy ćwiczymy nogi, następnie warto zaangażować mięśnie rąk, aby zapewnić chwile odpoczynku kończynom dolnym. W zależności od efektu, jaki chcemy uzyskać oraz stopnia naszego zaawansowania, należy dobrać odpowiednie ćwiczenia. Na początku warto zacząć od wykonywania około 10 ćwiczeń w 1-2 obwodach i stopniowo zwiększać ilość obwodów. Stopień trudności można zwiększać, stopniowo dodając obciążenia. Warto zwrócić uwagę, aby w jednym obwodzie znajdowały się ćwiczenia na różne partie mięśni: tj. nogi, klatka piersiowa, plecy, ręce oraz brzuch. Po zakończeniu ćwiczeń należy uspokoić organizm po wysiłku oraz rozciągnąć mięśnie.

 

Gdzie ćwiczyć?

Trening obwodowy przeznaczony jest dla osób, które oczekują szybkich i konkretnych rezultatów. Śmiało można go wykonywać zarówno na siłowni, jak i w warunkach domowych. Do odbycia najprostszych ćwiczeń wystarcz nam mata gimnastyczna, a w celu zintensyfikowania- hantle lub innego rodzaju obciążniki. Aby urozmaicić ćwiczenia, wystarczy dodać skakankę, gumy do ćwiczeń czy drążek. Jedną z cech charakterystycznych treningu obwodowego jest wykonywanie ćwiczeń w szybki i intensywny sposób. Co za tym idzie, możemy robić je niedokładnie, w wyniku czego sami możemy sobie zaszkodzić. Dlatego świetnym rozwiązaniem jest ćwiczenie pod okiem profesjonalisty bądź z wykorzystaniem specjalnie do tego celu przeznaczonych urządzeń.

alt

 

alt

Efekty treningu obwodowego

Trening obwodowy pozwala na szybie osiągnięcie pierwszych widocznych rezultatów. Należy jednak pamiętać, że na widoczność efektów składa się wiele czynników, między innymi częstotliwość wykonywanych treningów oraz ich intensywność. Lepsze efekty dadzą nam systematyczne treningi, a nie sporadyczne, nawet bardziej intensywne ćwiczenia. Istotna jest również odpowiednio zbilansowana dieta, regeneracja oraz sen.


 

GYMNESIS CIRCLE- urządzenia do treningu obwodowego Kinesis

alt

Urządzenia z linii GYMNESIS CIRCLE przeznaczone są do treningu obwodowego całego ciała. Dedykowane są do zastosowania w rehabilitacji neurologicznej, ortopedycznej, reumatologicznej, geriatrii i medycynie sportowej. Urządzenia zostały zaprojektowane zgodnie z zasadami biomechaniki i ergonomii i łączą w sobie zalety treningu siłowego, redukując równocześnie ryzyko nadmiernego obciążenia mięśni i stawów.

 

GYMNESIS CIRCLE G

Urządzenie GYMNESIS CIRCLE G dedykowane do optymalnego ćwiczenia mięśni pośladków. Zastosowano regulację podparcia kolan pod prawą lub lewą nogę. Obciążenie stanowi własna kończyna. Jako dodatkowe obciążenie można zastosować gumy, rzemienie oraz obciążniki, mocowane na specjalnych zaczepach.
alt

 

GYMNESIS CIRCLE L

Urządzenie GYMNESIS CIRCLE L przeznaczone do ćwiczeń mięśni grzbietu w pozycji klęczącej. Zastosowanie regulacji wysokości podparcia miednicy oraz kąta ustawienia płaszczyzny ćwiczeń umożliwia dokładne dopasowanie do możliwości oraz postawy ćwiczącego. Obciążenie stanowi własne ciało. Jako dodatkowe obciążenie można zastosować gumy, rzemienie oraz obciążniki, mocowane na specjalnych zaczepach.
alt

 

GYMNESIS CIRCLE A

Urządzenie GYMNESIS CIRCLE A jest dedykowane do ćwiczeń mięśni brzucha. Ruch odbywa się przez uniesienie tułowia. Dzięki zastosowaniu specjalnej regulacji kąta platformy oraz wysokości podnóżka możliwe jest bardziej efektywne ćwiczenie i dopasowanie do możliwości ćwiczącego. Jako dodatkowe obciążenie można zastosować gumy, rzemienie oraz obciążniki, mocowane na specjalnych zaczepach.
alt

 

GYMNESIS CIRCLE AL

Urządzenie GYMNESIS CIRCLE AL przeznaczone jest do ćwiczeń mięśni brzucha za pomocą kończyn dolnych. Regulacja kąta ustawienia platformy oraz unikalny bilateralny sposób regulacji podpórek kończyn górnych umożliwia bardziej efektywne ćwiczenie. Obciążenie stanowią kończyny dolne. Jako dodatkowe obciążenie można zastosować gumy, rzemienie oraz obciążniki, mocowane na specjalnych zaczepach.
alt

 

GYMNESIS CIRCLE LL

Urządzenie GYMNESIS CIRCLE LL dedykowane jest do ćwiczeń mięśni tułowia w pozycji bocznej lub przodem. Regulacja wysokości podpórki pod miednicę oraz stabilizacja stóp zapewnia komfort i dopasowanie dla każdego ćwiczącego. Obciążenie stanowi własne ciało. Jako dodatkowe obciążenie można zastosować gumy, rzemienie oraz obciążniki, mocowane na specjalnych zaczepach.
alt

 


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu